Tuesday, July 28, 2009

XPDC Gua Tempurung


me n kiki on d way home

Pada 25 hb julai, stu xpdc tlah di jalankan oleh pmfst. xpdc tersebut ialah xpdc ke gua tempurung kat perak. kami bertolak pd pkl 3 ptg hr sbtu. kami menuju ke KMPk n smpai d sana pd pkl 6.45 ptg. kami menginap stu hari d KMPk sblm pg ke gua tmpurung pg keeskanny.

Dpn air terjun Lata Kinjang

pada mlm sbtu itu, ktorg join program Alumnai KMPk. ktorg promot UKM n buat LDK utk pelajar PDT. prog berlangsung dr pkl 9 until 11.30. den ktorg berehat utk prog keesokannya selepas itu.

Dalam Gua Tempurung

keeskkan hr nya, hr ahad, pg2 kami bgn awl n bsiap sdia tuk bertolak ke gua tmpurung.pkl 7.30 ktorg bergerak ke Gua Tempurung. tp mlangnya di tgh jalan, hujan mula turun. masing2 mula monyok.stibanya d Gua Tempurung, hujan mkin lebat. setelah berbincang dgn guider d Gua Tempurung, kami hanya dpt amek pakej kedua shj iaitu juz tgk dlm gua, takde maen air dlm gua tu.


Di KMPk

ktorg msk pkl 9 lebey ke dlm gua.kami berada dlm gua selama lebey kurang 1 jam 45 min. mmg agak mempersonakan berada dlm gua. sgt cantik n mengagumkan. agak pnjg gua tersebut. naek n trun tgga. agak tercungap jgk la.tp sonok punya psl tak trasa sgt la.lebey kurang pkl 11 lebey, ktorg kuar dr gua itu. den msg2 sibuk membeli kat kedai2 luar Gua Tempurung tu

Depan Entrance Lata Kinjang

Setelah selesai bli brg2 kat Gua Tempurung tu, ktorg dpt stu brita baek. even tak dpt pakej ktorg nak kat gua tu, d sbbkan hujan berhenti n msh awl lg, ktorg akan pg lata kinjang plak.mmg tak d rancang. tp mmg excited gle..dpt mandi air terjun..haha

Hadapan Replika Gua Tempurung

kami smpai ke lata kinjang pada pukul 12.30..den trus wat hal sdr la..ak ap lg..mandi la jwbnya..sronok..dh lama tak mandi air terjun..mmg sgt mengagumkan tmpatnya..indah sgt..ktorg excited gle mandi..haha..mandi smpai 1.30 jek..den ktorg bgrak blk ke KMPk

Posing sorg..lol

pd pkl 3 lebey, ktorg btolak blk ke UKM dr KMPk..smua dh keletihan..tdo jek dlm bas time blk..smpai kat UKM pkl 6.45..ak tak tau nk ckp ap pg XPDC ni..tp mmg sgt2 sronok..terutama bab mandi air terjun tu..haha..hope pasni ktorg jadi plak nk pg jalan2 kat luar ni..x sbar menunggu!

P/S: sori gamba tak tersusun mengikut perjalanan prog..mls plak nk edit..huhu..igt nk letak byk lg..tp nnt pnjg sgt plak..

2 comments: